23 Mayıs 2013 Perşembe

Elma -Armut Tart

Diyet diyet nereye kadar? Arada ufak kaçamaklar da olabilir. Tabii yine de abartmamak gerekir; bu sebeple meyveli tatlar denemeye devam. Tart çeşitlerini çok severim, özellikle kırmızı meyvelileri ama bu sefer bir değişiklik yaptım ve elimdeki malzemeleri değerlendirdim ortaya elma- armut karışımı çıktı. Elma ve armudun tatlarını tarçınla birleştirdim ve lezzeti harika oldu.

Malzemeler:
İç Harcı:
2 elma
2 armut
2 çorba kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı pudra şekeri
Tart Hamuru:
3 su bardağı un
1/2 su bardağı toz şeker
250 gr margarin (küp kesilmiş)
2 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı su
1 paket vanilya

Yapılışı:
Elma ve armutlar küp kesilir tarçınla birlikte tavada yumuşayıncaya kadar pişirilir. Ayrı bir yerde tart hamuru hazırlanır. Un, şeker ve margarin karıştırılır. Yumurta sarıları, su ve vanilya eklenip hamur haline gelinceye kadar yoğurulur. Hamur streç filme sarılıp 1 saat buzdolabında dinlendirilir. Hazırlanan tart hamuru 2 parçaya ayırılır; 1 tanesi tart kalıbına serilir. Üstüne elma armut karışımı eklenir. Kalan hamurla da tart süslenir. İsteğe bağlı olarak şekiller yapılabilir. Ben bu sefer tart kalıbım boyutunda hamur açtım ve farklı kalpler kestim. Kalan kalpleri de tartın kenarını süslemek üzere kullandım.

Keyifli ve afiyetli sofralarınız olsun. :o)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder