6 Mart 2013 Çarşamba

Cafe de Paris Soslu Pazı


Cafe de Paris sosununu baharatlı tereyağı olduğunu biliyor muydunuz?

Ispanakgillerden olan pazı sindirimi kolay ve bol vitaminli bir yeşilliktir. Salatalarda, zeytinyağlılarda, börekte ve daha birçok yemekte kullanabiliriz. Benim en çok sevdiğim hali ise etli dolmadır. Annem gerçekten çook güzel yapar. Hatta evlendikten sonra ilk denediğim yemeklerden biri pazı dolması olmuştur. Sarması biraz zaman alıp yemesi çok kısa sürse de buna değiyor.
Hepimizin bildiği gibi etli sarma yoğurtla çok lezzetli olur ama geçenlerde başka bir lezzetle daha tanıştım. The Hunger Cafe'de etli pazı sarmasını Cafe de Paris sosu ile sunuyorlar. İnanılmaz bir lezzet olmuş. Ben de acaba nasıl yaparım dedim ve başladım Cafe de Paris sosun tariflerini aramaya…

The Hunger Cafe

Uzun bir uğraş sonrası gerçek Cafe de Paris sosunun tarifini bulamayacağıma karar verdim. Birkaç kaynaktan okuduğuma göre Cafe de Paris sosu aslında bir tereyağı çeşidiymiş, sıcak etin üstüne konulduğunda eridiği için de sos olarak dilimize yerleşmiş. Farklı kaynaklardan almış olduğum tariflerden en aklıma yatanı aşağıdaki gibidir. Ancak kısıtlı bir zamanda yaptığım için ben tarifi kendime göre uyarladım.



125 gr. Tereyağı
4 diş rendelenmiş sarımsak
1/3 tatlı kaşığı dijon hardal
1/2 tatlı kaşığı ketçap
2 yemek kaşığı ince doğranmış maydonoz
2 yemek kaşığı ince doğranmış frenk soğanı
1 tatlı kaşığı kekik
8 gr kapari
4 adet arpacık soğan
1 tatlı kaşığı dereotu
1 tatlı kaşığı mercan köşk
1 tutam biberiye
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı köri
1 çay kaşığı karabiber
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı worchestershire sos
1 limon suyu ve kabuğunun rendesi
1 yemek kaşığı tarhun
2 kaşık krema
Benim yaptığım tarifte ise tarhun, mercanköşk, worchestershire sosu, frenk soğanı ve krema yok. Ama ben ek olarak 1 tatlı kaşığı mayonez attım ve çok da lezzetli oldu. Yapılışına gelince; yağı erittikten sonra soğan ve sarımsağı biraz kavurdum ve diğer malzemeleri de içine harmanladım ve blenderdan geçirdim. Sonuç mükemmel :o)

Pazı Sarma:

 

1 demet pazı
300 gr kıyma

1 tutam tuz

1tutam kuru nane
 
 Yapılışı: pazı yaprakları yıkanır ve sıcak suda 3-4 saniye bekletilir. Başka bir kapta iç harç hazırlanır ve pazı yapraklarına sarılır. Tencereye konulan dolmaların üstüne 2 bardak su konulur ve pişirilir.
Piştikten sonra bir tabakta pazılar yerleştirilir, üstüne sos gezdirilir ve yanına da yoğurt konulur.  Hatta süzme yogurt kullanılırsa bence daha da leziz bir yemek olur.





Keyifli ve afiyetli sofralarınız olsun. :o)

1 yorum:

  1. Merhabalar, bloğunuzu twitter hesabımı takibe aldığınız zaman farkedip inceleme fırsatı buldum. Farklı bir blog. Değişik yemekler var. Elinize sağlık. Benim bloğa da beklerim.

    Siteyi takibe alıyorum. Daha sık görüşürüz inşaallah.

    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil