1 Şubat 2013 Cuma

Kabak

Her hafta yazmayı planlarken yine kısa bir ara verdim. Umuyorum uzun bir yazı şimdilik tatmin edici olur:)) 

Anneannem,annem, ablam ve kayınvaldeme paylaştıkları yemek tarifleri için çok teşekkür ediyorum. Ayrıca eşime desteği ve her yemek öncesi dur fotoğrafını çekmedik diyerek onu beklettiğim için teşekkür ediyorum. :o)

Genelde diyet listelerinde belirli bir gramajda et yazar. Bu etler bazı doktorlara göre haşlanmış kırmızı et, tavuk, balık, yumurta veya peynir olarak değiştirilebilir derler. Ancak benim doktoruma göre et denildiğinde peynir ile değiştirmemeye çalışmamız gerekir (başka seçeneğimiz yoksa). Her birinin protein değeri farklıdır ve sabahları yediğimiz peynir dışında diğer proteinlere de vücudumuzun ihtiyacı vardı. Bu sebeple diyet yaparken etlerin önemini anladım ve etleri haşlama dışında ne şekilde kullanacağıma dair çok kafa yordum. Fark ettim ki etli sebze yemekleri tok tutma açısından çok işe yarıyor. Bu süreçte Tali’nin etli yemeklerdense kıymalı yemekleri tercih etmesi ile kıymalı sebzelere yöneldim. 

Neredeyse haftada bir kıymalı kabak yemeği yaptım ve eşimle benim favorilerimizden biri oldu. Böyle bir yemekle güzel bir salata ve bir kase yoğurt ile hem doyurucu hem de kolay oluyor. Özellikle de iş sonrası yemek hazırlamanın zorluğunu çalışanlar bilir.   

Kabak benim en sevdiğim sebzelerden biridir.  Birçok kullanım şekli vardır. Kalorisi düşüktür ve bence tok tutar.  İnternetten de yaptığım araştırmalara göre bol lifli bir sebze olup bağırsakları tembel olanlar için de iyi olduğunu öğrendim.  Öncelikle kıymalı kabak tarifini paylaşacağım. Ama bunun dışında da aşağıda bir çok kabak yemeği tarifi vardır. Seferad yemeği olan Almodrotenin de bir tarifine yer verdim.   

Kıymalı Kabak Yemeği
Kıymalı kabak yemeği doyurucu ve kalorisi çok düşük bir yemektir.


3 kabak (küçük kesilmiş)
½ demet dereotu (ince doğranmış)
200 gr kıyma
2 domates (küp kesilmiş ya da rende)
1 soğan (rende ya da küp kesilmiş
Bir tencereye kıyma ve soğanlar koyulur ve kıymanın kendi yağı ile soğanlar kavrulur. Ardından kesilmiş kabak, rende domates tencereye eklenir. Üstüne 2 bardak su ve 1 tutam tuz atılır ve pişirilir. Pişmeye yakın dereotu eklenir ve tamamen piştiğinde yemeğe hazırdır.

Kıymalı Kabak Dolması
Kıymalı kabak dolması domates ve biber dolması ile de çeşitlendirilebilir. 


Malzemeler
2 kabak (ortadan 2’ye ayrılır- büyüklüğüne göre 3’e de olabilir)
250 gr kıyma
2 domates (rende)
2 domates (içi çıkarılmış)
2 dolmalık biber

Kabakların dışı soyulur. içleri çıkartılır. Ayrı bir kapta kıyma, 1 tutam tuz ve 1 tutam karabiber yoğrulur. İsteğe bağlı pirinç de eklenebilir. (Ancak diyet zamanı eklenmemesi önerilir)ç Kabakların içine yoğrulan kıyma yerleştirilir ve tencereye eklenir. Aynı işlem domates ve biber için de uygulanır. Tencereye 2 bardak su, domates rendesi ve 1 tutam tuz konulur ve iyice pişinceye kadar pişirilir. Bu tarifte yağa gerek yoktur; kıymanın yağı yeterlidir. 

Kabak Böreği – Almodrote
Çeşitli kabak böreği Almodrote tarifleri vardır. Her biri de birbirinden lezzetlidir. Ancak bizim Tali ile favorimiz kayınvalidemin tarifidir. Ancak dikkat etmemiz gereken bir nokta var. Görüldüğü gibi Almodrotenin içinde bol peynir, az un ve yumurta vardır. Bu da aslında sağlıklı ve lezzetli olmasının yanında kalorisi yüksek olduğunu göstermektedir.  Ayrıca çalışanlar için ufak bir tavsiye: ben her zaman kabak böreğini 3 seferlik hazırlıyorum. Hazırladığım diğer 2’sini de freezer’e koyuyorum. Böylece her zaman hazır almodrotem oluyor. Son dakika yemekleri için de çok ideal.


Malzemeler:

3 kabak (rendelenmiş ve suyu sıkılmış))
1,5 çorba kaşığı un
1 yumurta
Bir tutam tuz
1-2 dilim beyaz peynir (küçük kesilmiş)
İstenilen kadar kaşar peyniri (rende) içine ve böreğin üstüne
İsteğe bağlı dereotu

Hepsi bir kapta karıştırılır. Yağlanmış fırına giren kaba koyulur. Üstüne de rendelenmiş kaşar eklenir.  Kaşar peyniri kızarıncaya kadar fırında 200 derecede pişirilir.


Yoğurtlu Kabak Salatası
Kabak salatası diğer pratik yemeklerden biri ancak, çok daha çok meze gibi olduğundan çok fazla doyurucu olduğunu düşünmüyorum.


1 kabak
1 diş sarımsak
1 bardak yoğurt
1 çay kaşığı hardal
1 avuç iç çeviz
1 tutam tuz  
Kabak rendelenir ve sıkılarak suyu çıkarılır. Diğer malzemeler de eklenir ve afiyetle yenilir.

Papucaki
Papucaki ablamdan öğrendiğim çok lezzetli bir tarif. Peynirle yapıldığından diyet zamanı çok terich edilmeyen bir yemektir. Ancak sabaha kahvaltısında peynir yenilmediyse bence hiçbir sakıncası yok. :o)


2 kabak
1 yumurta
1 dilim beyaz peynir
¼ demet dereotu
1 avuç kaşer peyniri

Kabaklar haşlanır. Ardından ortadan boyuna 2’ye bölünür. Kabakların ortası kayık gibi çıkarılır. Çıkartırken uç kısımları yüksek bırakılır ki iç malzeme düşmesin.  Diğer malzemeler bir kapta karıştırılır ve haşlanmış kayık şeklindeki kabakların içine konulur. Ardından fırında 200 derecede üstü kızarıncaya kadar pişirilir.

Ayrıca.....
Kabak yemeklerine ek olarak ızgara kabak ve haşlanmış kabak da eklenebilir. Bunlar aslında hepimizin bildiği basit yemekler ama genelde eşlerimiz, çocuklarımız yemeği tercih etmediğinden yapmayız. Fakat bunları diğer sebzelerle haşlamak ya da ızgara yapmanın yanında güzel bir sosla sunduğumuzda vazgeçilmez yemekleriniz olacağından eminim.  (Izgara için genelde tost makinesini kullanıyorum, tabii bir de yazın mangalda da müthiş oluyor). Sos olarak hazır ya da sizin yapacağınız bir pesto sos, sade ya da baharatlı yoğurt yeterli olacaktır.
 
haşlanmış sebzeler


Bu kabak yemekleri benim genelde yaptıklarım.Diğer yaptığım 1-2 kabak yemeği de sıcak badem ve kabaklı salata, kabak ve patlıcanlı tavuk, kabaklı-milföylü kolay pizza. Ancak bunlar kalorileri yüksek olan tarifler, her zaman yapılmasını önermem. 

Sıcak badem ve kabaklı salata

kabak ve patlıcanlı tavuk 

 Bunların dışında kabak çorbası, kabak graten, zeytinyağlı kabak yemeği, içinde kabak olan bir türlü yemeği gibi çeşitli tarifler de vardır... Zamanla denediklerimi eklerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder