5 Şubat 2013 Salı

Çikolata


Kim çikolata sever? Ben bayılırım; peki diyet yaparken? Tabii ki diyet yaparken çikolata yemiyordum; ama bu kocama da yedirmeyeceğim anlamına gelmiyor. Korumaya geçtiğimde ise çikolatayı ölçülü yemeğe devam ettim. Nasıl mı?

Öncelikle eşimden bahsedeyim. Diyet yapan ben olduğuma göre eşime haksızlık etmemem gerekiyor. Ona bol bol “gatosalam” topları hazırladım ve her zaman buzlukta bulundururum. Hem evde her an çikolatalı bir şeyimiz oluyor hem de misafir geleceği zaman şipşak hazırım diyebiliyorum. Ama kabul etmeliyim ki her zaman bu toplar yeterli olmuyor. Arada başka tatlılar da yaptım; bunlara gelecek zamanlarda yer vereceğim.  “Gatosalam”ı merak edenler için farklı bir mozaik pasta tarifi diyebiliriz. Tarifi de aşağıda :o)

Söylemeden geçemeyeceğim bu şarkıya bayılıyorum: 



Gatosalam
"Gatosalam" Türk Yahudilerinin mozaik pastaya verdikleri addır. Bunun nedeni hazırlanan karışımı folyo ile rulo haline getirdikten sonra salam dilimleri gibi kesilmesidir. Her ne kadar ismi gatosalam olsa da annemden ben toplar halinde yemeğe alıştım işte annemin tarifi....

Malzemeler
250 gr yağ
4 çorba kaşığı şeker
5 çorba kaşığı kakao
5 yumurta
3 paket petibör.

Yağ eritilir ve ocağın altı kapatılır. Petibör hariç tüm malzemeleri eklenir ve karıştırılır. Ardından bisküviler küçük parçalara kırılıp eklenir. Karışımı küçük toplar haline getirip buzlukta saklanır. Topları sunarken hindistan cevizine, toz fıstığa veya renkli şekerlere batırılıp servis edebilirsiniz.

1 yorum:

  1. şarkıya bayıldımmm, DELICIOUS SONG!! Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil