21 Ağustos 2013 Çarşamba

Kayısı ve Şeftali Reçelleri

Kayısı Reçeli
Reçellere olan tutkumu yazmıştım daha önce, şimdi de yazın güzel meyvelerinden kayısı ve şeftali reçellerinin  tarifini paylaşacağım. İki meyvenin de yapılışı aynı tabii lezzetleri çok farklı.

Malzemeler:
1 kilo kayısı / şeftali
750 gr şeker
1 limon


Şeftali Reçeli

Yapılışı:
Meyve yıkanır, çekirdekleri çıkartılır ve isteğe göre kesilir. Meyvenin üstüne şeker konulur, limon sıkılır ve pişirilir. Reçel istenilen kıvama geldiğinde kavanozlara doldurulur.  (Kayısının kabuklarını soymaya gerek yoktur, ancak şeftalinin kabukları soyulur.)

Reçelin kıvamını anlamak için çeşitli metotlar. Anneme veya anneanneme sorsam anlarsın ya da göz kararı derler.:) Ben  de biraz göz kararı yapıyorum biraz da internetten bulduğum metodu kullanıyorum. Reçelin şurubundan bir damla bir tabağa damlatıyorum şurup dağılıyosa biraz daha pişiriyorum, dağılmıyorsa olmuştur.

Keyifli ve afiyetli sofralarınız olsun. :o)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder