18 Mayıs 2013 Cumartesi

Tavuklu Tacos

Meksika yemekleri her zaman hoşuma gitmiştir. Baharatlar ve acılığı benim damak tadıma uyar; bunlardan nachos, burritos ve tacos sevdiklerim arasındadır. Ben de evde bunları denemek istedim. İlk denemem tacos oldu. Taco ekmeklerini hazır aldım ve içini ben hazırladım. Lezzeti güzel ve sağlıklı bir yemek oldu. Taconun en güzel yanı her ısırışta farklı bir tat  vermesi; üstten ısırınça  jalepenonun keskinliği yanlardan ısırınca ise tavuk ve baharatların dayanılmaz yoğunluğu....



Malzemeler:
300 gr tavuk (kuşbaşı kesilmiş)
2 orta boy domates (rende veya küp kesilmiş)
1 kırmızı biber (ince kesilmiş)
1 yeşil biber (ince kesilmiş)
1 soğan (ince kesilmiş)
2 diş sarımsak
bir tutam kimyon
1 tutam acı biber (1 acı biber ince kesilmiş)
1 tutam tuz
İstenilen bir peynir (rendelenmiş)
1 kase süzme yoğurt
Salsa sos (2 domates, 1/2 limon suyu, 1 adet taze soğan)
1 göbek salata (yaprakları ayrılmış)
1 kase jalepeno biberi


Yapılışı:
Tavuk, domates, kırmızı biber, yeşil biber, soğan, sarımsak, kimyon, acı biber, tuz tavada pişirilir. Hazır Taco ekmekleri fırında ısıtılır. Ayrı kaselere yoğurt, jalepeno, salsa, rendelenmiş kaşar konulur. Ben peynir olarak parmesanı tercih ettim, bu sebeple de rendeyi sofraya koydum. Tabağa yaprakları ayrılmış göbek salata konulur. Tacoların içine  tavuk yerleştirilir ve diğer malzemelerden herkes istediği kadar koyar.
Keyifli ve afiyetli sofralarınız olsun. :o)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder