24 Şubat 2013 Pazar

Balık


“Denizden ne çıksa yerim”…
Ben çocukken balık tutmaya bayılırdım. Ama balıkları kuyruğundan sallar denize geri bırakırdım. Balık benim için denizde ve akvaryumda olurdu; yemek için balık görmekten bile rahatsız olurdum. Hatta annemler bazen mezgit ızgarayı tavuk diye yedirirlerdi. Bir dönem çipurayı da beyaz etli olduğu için yemiştim. Ancak genel olarak balık yenilmesinden hiç hoşlanmıyordum hatta arkadaşlarla balıkçıya gittiğimizde benle dalga geçmeden duramıyorlardı.
Ama artık balık yemeklerini zevkle pişiriyor ve yiyorum. Bunda annemin yaptığı müthiş buğulama balık tarifinin ve Tali’nin teşviklerinin büyük bir rolü var. Aslında ızgara balık yapmak hepimizin bildiği gibi çok kolay; fırında ya da tavada yapılabilir… Ancak benim genelde tercihim ise soslu fileto ya da şiş olarak balık pişirmek. Birkaç tane tarif aşağıda ileriki zamanlarda daha tarifler de ekleyeceğim.:)

Fırında Somon/Levrek şiş ya da fileto
2 Domates
Renkli biberler (isteğe bağlı ben 1'er kırmızı, sarı, yeşil ekliyorum)
1 limon
1 paket mantar (ister şişlerde ister kesilmiş)
1 çorba kaşığı tane biber
İsteğe bağlı rendelenmiş 1 bardak kaşar
1 tutam tuz

Öncelikle bir tavada domates, limon, renkli biberler ve tane biberleri pişiriyorum. Ardından hepsini bir fırın kabına koyun. Üstüne balığı (şiş veya fileto) ve mantarları ekleyin ve balık pişinceye kadar fırında tutun. (Benim fırınımda 200 derecede 30 dakika sürüyor). Pişmesine yakın isteğe bağlı olarak kaşar rende de eklenebilir.  Ben Şişte yaptığım zaman bol mantar kullanıp mantar şişleri de ekliyorum. Fileto yaptığım zaman ise mantarları sosla birlikte pişiriyorum.

Fırında Hardallı Somon
İstenilen kadar Somon dilim/ fileto
1 limon (halkalar halinde kesilmiş)
Tane karabiber
1 kaşık hardal
1 kaşık margarin/tereyağ

Balık dışındaki tüm malzemeleri karıştırıp balığa fırça yardımı ile sürün. 10-15 dakika bekletin. Balığı bir fırın tepsisine koyun ve üstünü folyo ile kapatın. Fırında 40-50 dakika boyunca pişirin.

Fırında soya sos  ve portakallı somon, levrek marin, ton balık köftesi, mezgit köfte, balık çorbası gibi tarifler ise daha sonra yine blogumda...:)

1 yorum:

  1. Aylin cok guzel olmus blogun, bol bol Yahudi yemegi yapsana ben de deneyeyim :)
    Cok sevgiler,
    Oniz

    YanıtlaSil