18 Ocak 2016 Pazartesi

Fırında Mercimek Köftesi

Sevgili Mutfağım ve Ben Aylin severler:)

11 Şubat'tan bu yana yazı yaz(a)mıyorum. Neden mi? Mercimeği fırına verdik, pişti pişti fırından çıkardık ve son 3 aydır da keyifle yiyoruz.:) Eh 3 aylık olmuşken ve hayat rutine girmişken tekrardan bloguma dönüş yapmadan olmaz dedim..

Öncelikle bizim mercimeğimizden biraz bahsedeyim ve sonrasında da fırında çok lezzetli olduğunu düşündüğüm mercimek köftesi tarifimi paylaşayım istedim:)

Kızım Liora'ya (ışığım demek) hamileliğim hem çok güzel geçti hem de zorlukları vardı tabi. Tekmelemelerin keyifi, kusmaların rahatsız edişi, kalp atışlarını duymanın mutluluğu, sırt ağrıları, ultrasonda kızımızın büyüdüğünü görmenin sevinci... hepsi farklı bir deneyimdi. Mide bulantılarım ve kusmalarım son güne kadar maalesef devam etti. Hamilelik boyunca yemek yapamadım mutfağa girmedim dersem yalan olur; ama bildiğim/alıştığım yemekler dışına da pek çıkamadım. Özellikle de süt ürünlerini hiç tüketemedim. Ufacık bir peynir kaçamağı bile kusma ile sonuçlanıyordu.
9 ay boyunca çoğunlukla sağlıklı beslendim; çoğunlukla diyorum çünkü makarna isteğim her an vardı:) Dayanamadığım zamanlar da olmuştu :) Bu süreçte sağlıklı beslenmenin ödülü olarak hamileliğimde toplamda 6 kilo aldım. Doğumda ise 7 kilo verdim:) Doğum demişken normal olmasını çok istedim ve sağlık koşulları da el verince normal doğum yaptım. Tabii bunda kocamın desteği de çok önemliydi, o olmasa normal doğum yapamayabilirdim.
Liora'nın hayata gözlerini açtığı günkü 12 saat süren sancılar ve en sonunda tırtıl gibi çıkışını heralde hayat boyu unutmayacağım. Doğumun gerçekleşmesi ile ohh çekişim herşeye değer bir andı. Doğum videosunu her seyrettiğimde onu anı tekrar yaşayıp gözlerim doluyor :)

Doğum sonrası eve geliş, Liora'yı köpeğimiz Polly'i ile tanıştırma ve yepyeni bir hayata merhaba derken ilk 2 hafta gerçekten çabucak geçti. Sonrasında ise taşlar biraz daha yerine oturup düzene girmeye başladı. Bu süreçte yemek yapmaya devam ettim ve süt yapar diye her türlü sağlıklı yemeği pişiriyorum. Ve bunları bloguma eklemenin vakti geldiğini düşünüyorum...

Uzun bir aradan sonra yazdığım ilk yazının şerefine de "Fırında Mercimek Köftesi" yaptım.:)

Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek
1 havuç
1 kuru soğan
1/4 demet maydanoz
1 yumurta
2 kaşık un
1 tutam tuz
1 tutam karabiber

Yapılışı:
Öncelikle mercimek haşlanır ve suyu süzülür. Havuç rendelenir, soğan ve maydanoz ince doğranır. Tüm malzemeler robota atılır ve istenilen kıvama göre karıştırılır. Ben mercimek tanelerinin görünmesini istedim ve çok fazla karıştırmadım. Karışım yuvarlaklar halinde fırın tepsisine dizilir. Önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk pişirilir.

Öneri: İsteğe göre bu köfteyi hamburger ekmeği içinde hardal sos, turşu, yeşillik ve domatesle yiyebilirsiniz. Biz hardal sos ile ekmeksiz yedik bu şekilde de çok lezzetliydi.

Keyifli ve afiyetli sofralarınız olsun. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder