12 Ocak 2015 Pazartesi

Pesto Soslu Tagliatelle Kereviz

Birçok insanın önyargıları vardır. Önyargıları silmek biraz zaman alır, çaba gerektirir  ve bazen de imkansız olabilir. Konu yemek olduğu zaman önyargılardan kurtulmak hakikaten çok zor olabilir.

Çocukların genellikle yeni yemek tatma ya da önceden tattıkları ve beğenmedikleri bir yemeği yeniden denemeye hevesleri yoktur, o yemeklere önyargıları vardır. Anneler de çocuklarının bu önyargılarını kaldırmak içim çocuklarına  ellerinden geleni yaparlar. Çocuklar da "tatmıştım, beğenmedim, ıyyy onu yemem, iğrenç" gibi yorumlarda bulunabilirler. Peki bir yemeği her zamankinden farklı gösterip ve sevdikleri birşeyle karıştırıp ne olduğunu söylemeden ya da beyaz yalanla yemeğin başka birşey olduğunu söyleyerek önlerine koysak ne olur? Çok beğenirlerse bence gerçeği söylemek gerekir. "bak senin sevmediğin o yemek vardı ya işte şuanda onu yedin afiyetle." Beğenmezlerse de heralde ya tekrar başka şekilde denemek gerekir ya da cidden sevmemiştir.:)

Bu durum illa ki çocuklarda olacak değil ya büyükler için de aynı şey geçerli. Geçtiğimiz günlerde arkadaşım Belin bize spontan yemeğe  geldi. Ben de şansa o gün pesto soslu kereviz yapıyordum; kereviz sevmediğini de biliyorum. Tabii bu bizim bildiğimiz zeytinyağlı kereviz ya da kereviz salatası gibi değil, yanlış anlaşılmasın. Bu kereviz daha çok tagliatelle görünümlü yani pesto soslu makarna gibi.
Daha ne olduğunu ona söylemedim ama tadacağından eminim.:) İlk söylediği şey "pırasa ya da kereviz olmasın da herşeyi tadarım, yerim". Ben de temkinli davrandım ve ne yaptığımı başta söylemedim, sonra da bir şans daha vermesini ve önyargılı olmamasını rica etttim. Sonuç harika! Hem çok beğendiğini söyledi hem de tarifini istedi; e benden mutlusu yok o zaman.


Brian Jacques: Food to eat and games to play. Tell me why, tell me why. Serve it out and eat it up. Have a try, have a try. food, fun, play, games. Meetville QuotesMalzemeler:
2-3 adet orta boy kereviz
2 kaşık pesto sos (ben hazır kullandım, isterseniz evde de hazırlayabilirsiniz)
1/2 limon

Yapılışı:
Kerevizler incecik kesilir. Ben Tantitoni'nin 5 bıçaklı rendesi ile kestim.( http://www.tantitoni.com.tr/kirmizi-5-bicakli-rende-seti ) Kerevizler kararmaması için yarım limon sıkılmı bir kap suda bekletilir. Tüm kerevizler kesildikten sonra 5-6 dakika suda haşlanır ve suyu süzülür. Pesto sos tencereye konulur ve kerevizlerle karıştırılır. Sıcak servis edilir ve yenilir.

Keyifli ve afiyetli sofralarınız olsun.:o)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder