30 Ocak 2015 Cuma

Pancar Çorbası

Kırmızı pancarlar manavda ne kadar çekici duruyor. Evimde pancar turşum da var, farklı nasıl kullansam acaba?  Tamam buldum çorbasını yapalım, birkaç yerde daha önceden tarifini de görmüştüm. Zaten çorbaların tarifleri birbirlerine benziyor bu çorba da pratik olsa gerek. 
Pancar çorbası sadece pratik değil aynı zamanda pancarın faydalı olması nedeni ile çok iyi bir seçim de olur. Okuduğum bilgilere göre bazı faydaları şöyle:

  • Yüksek tansiyonu düşürür.
  • Kansızlığa iyi gelir. 
  • Karaciğer, böbrekler, mide ve bağırsakları çalıştırır/güçlendirir.
  • Kalp sağlını korur. 
  • İdrar söktürür.
Tabii içinde şeker bulundurduğu için tüketirken temkinli olmak  da gerekir. 

Malzemeler:  
4 orta boy pancar
1 havuç
1 patates 
1 tutam tuz
1 tutam karabiber 
1 bardak su
İsteğe bağlı;
her porsiyon için 1 kaşık krema 


Yapılışı
Önce pancarlar iyice yıkanır ve kabukları soyulur. Pancarlar 4 parçaya bölünür ve düdüklüye konulur. Ben pancarları soyarken eldiven kullandım ki ellerim kırmızı olmasın :) Patates ve havuç da soyulur ve  birkaç parçaya bölünüp düdüklüye eklenir. Tuz, karabier ve su da eklenerek düdüklüde pişirilir. Benim düdüklümde düdüklü öttükten sonra 13 dakika pişirmem yeterli oluyor. Piştikten sonra el blenderı ile sebzeler püre haline getirilir. Çorbanın kıvamı tercihe göre kaynar su eklenerek sıvılaştırılabilir. Hazır olan çorba servis tabaklarına konulduktan sonra 1çorba kaşığı krema da eklenir ve afiyetle yenilir.
Keyifli ve afiyetli sofralarınız olun:o)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder